неділю, 2 квітня 2017 р.

Система контролю виконує декілька функцій:
навчальну, яка полягає у тому, щоб під час контролю за успішністю розширювалися, поглиблювалися і удосконалювалися знання, уміння та навички учнів, а також формувався стійкий інтерес до вивчення біології;
виховну, яка передбачає, що контроль знань має зворотний зв’язок, який показує і учням і вчителю ефективність їхньої роботи;
контролюючу, яка дає змогу стежити за процесом і результатами навчальної діяльності;
організуючу, яка полягає у організації навчального процесу в цілому та сприяє формуванню режиму самостійної роботи учнів




Контроль знань з біології  проводиться системно, при цьому враховуються зовнішній зворотній зв’язок – вчитель-учень та внутрішній зворотній зв’язок – самоконтроль. Саме самоконтроль сприяє формуванню в учнів активності та відповідальності. 
Завдання контролю за успішністю полягають у тому, щоб:
- визначити рівень підготовки учнів до засвоєння і сприйняття нових знань;
- отримати інформацію про самостійну навчальну діяльність учнів;
- виявити труднощі, що виникають під час навчання;
- з’ясувати наскільки ґрунтовно засвоєні знання та сформовані уміння та навички.

Моя система контролю виконує декілька функцій:
навчальну, яка полягає у тому, щоб під час контролю за успішністю розширювалися, поглиблювалися і удосконалювалися знання, уміння та навички учнів, а також формувався стійкий інтерес до вивчення біології;
виховну, яка передбачає, що контроль знань має зворотний зв’язок, який показує і учням і вчителю ефективність їхньої роботи;
контролюючу, яка дає змогу стежити за процесом і результатами навчальної діяльності;
організуючу, яка полягає у організації навчального процесу в цілому та сприяє формуванню режиму самостійної роботи учнів;
розвивальну, яка виявляється у тому, що під час контролю 
вдосконалюються психічні процеси та особисті можливості: увага, пам’ять, уява, мислення…

Контрольні запитання поділяються на:
а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді;
б) проблемні – вміння порівняти природні об’єкти;
в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки;
г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення вивчених організмів або явищ;
е) завдання вікторинного та ігрового характеру.

Під час контролю знань та умінь учнів дотримуюсь таких вимог:
- індивідуальний характер контролю;
- своєчасність та систематичність контролю;
- об’єктивність та справедливість оцінювання;
- врахування вікових особливостей учнів;
- обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт учнів;
- урізноманітнення форм та видів контролю.

Використовую такі види та методи контролю.
Попередній – для того, щоб визначити обсяг раніше отриманих знань; це може бути співбесіда з учнями, письмова діагностика або алгоритми.
Поточний – для того, щоб одержати інформацію у процесі вивчення теми; це може бути індивідуальне та фронтальне опитування, взаємоконтроль та самоконтроль, самостійна робота, повідомлення, реферати, міні-презентації, робота з муляжами, колекціями, гербаріями, виконання малюнків, схем, робота з картками.
Тематичний – для того, щоб визначити якість знань, умінь та навичок з вивченої теми; в основному він виконується у письмовій формі.
Періодичний – для того, щоб з’ясувати знання учнів, який проводиться з боку адміністрації чи інспекції; як правило він також відбувається у письмовій формі – моніторинговій.
Підсумковий – для того, щоб визначити рівень засвоєння системи знань, умінь та навичок з біології та як оцінка ефективності навчального процесу в цілому; це і контрольні роботи, і моніторинги, і екзамени

Немає коментарів:

Дописати коментар